Eloselle on myönnetty Avainlippu merkkinä kotimaisuudesta

Eloselle on myönnetty Avainlippu merkkinä kotimaisuudesta

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Jämsässä toimivalle Elosen Leipomolle Avainlippu-tunnuksen vuoden 2018 alusta osoituksena suomalaisesta työstä ja Suomessa valmistetuista tuotteista.

Tämä suurelle yleisölle tuttu merkintä näkyy myös pakkauksissamme helmikuun 2018 alusta lähtien.

Avainlippu on rekisteröity yhteisömerkki, joka kertoo, että tuote on valmistettu tai palvelu on tuotettu Suomessa ja työllistää Suomessa. Suomalaisten kustannusten osuus tuotteen omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset.

Kotimaisuus on Eloselle tärkeää

Vaikka kilpailu leipomoalalla kiristyy jatkuvasti ja katteet pienenevät pienenemistään, yhdestä asiasta emme silti suostu tinkimään, ja se on kotimaisuus. Kotimaisuus on meille vahva kilpailuetu, jota myös asiakkaamme osaavat arvostaa. Kotimaisuus näkyy meillä Elosella sekä raaka-aineissa että työnteon tapana.

Olemme äärettömän ylpeitä Avainlippu-merkistämme, ja aiomme myös kantaa sitä ylpeydellä. Kaiken kaikkiaan olemme ylpeitä kotimaisuudestamme. Onhan se jo puhtaasti vastuukysymyskin: tahdomme antaa täyden tukemme kotimaiselle työlle ja tuotannolle ja sitoudumme siihen sataprosenttisesti. Arvostamme suuresti sitä, että esimerkiksi koko tuoreen leivän arvoketju jää Suomeen. Viljelijästä mylläriin, mylläristä leipuriin ja leipurista kauppaan.

Avainlippu tunnetaan laajalti

Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 86 prosenttia suomalaisista tuntee Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Vastaajista suurin osa (57 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen tuotteen hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, ympäristöystävällisyydestä sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista kuluttajille ja asiakkaille, Reetta Mentu kertoo.

Lisätietoja

Jari Elonen, Toimitusjohtaja, Elonen Oy Leipomo, 020 7070 201, jari.elonen@elonen.fi

Noora Tuominen, Markkinointipäällikkö, Elonen Oy Leipomo, 020 7070 227, noora.tuominen@elonen.fi

Reetta Mentu, Markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 561 5030, reetta.mentu@suomalainentyo.fi